La Fundació Hàbitat3 fa una crida per captar habitatges buits de propietaris particulars perquè hi puguin anar a viure famílies en situació de vulnerabilitat. Malgrat la situació de crisi de la COVID-19, la Fundació Hàbitat3 pot signar els contractes digitalment i de forma immediata. La Fundació Hàbitat3 garanteix al propietari el pagament mensual passi el que passi i s’encarrega de la gestió de canvis de subministraments i de contractar l’assegurança per evitar evita que els propietaris tinguin incerteses a l’hora de posar el seu habitatge a lloguer.
Els habitatges que gestiona la Fundació Hàbitat3 hi viuen persones en situació de vulnerabilitat ateses pels serveis socials de diversos ajuntaments catalans i persones ateses per entitats socials amb diverses problemàtiques socials (persones sense sostre, o amb problemes de salut mental, o addiccions, o amb situacions clares d’exclusió social...) Actualment hi ha unes 600 famílies a la Mesa d‘emergències de Barcelona a l’espera d’un habitatge digne. Algunes de les persones fa 1 o 2 anys que esperen un habitatge.
La crida que es fa pública per la Fundació Hàbitat3 se centra en intentar localitzar pisos buits a la ciutat de Barcelona i que aquests estiguin en condicions d’habitabilitat i amb els subministraments donats d’alta.
Actualment, la Fundació Hàbitat3 està gestionant 501 habitatges en els quals hi viuen 1.379 persones. La Fundació Hàbitat3 ja té un acord amb l'Ajuntament de Barcelona consisteix en la captació d’habitatges del mercat privat per a destinar-los a famílies/persones en situació d'exclusió social. En el cas que en els habitatges calgui realitzar-hi obres de rehabilitació, aquestes es realitzen amb càrrec al programa, i les realitzen entitats socials de la ciutat dedicades a la inserció socio-laboral de col·lectius en risc.